Αὐτός ἦταν υἱός τοῦ Βουζί, ἀπό τήν ἱερατική γῆ τοῦ Ἀριρᾶ καί προφήτευσε εἴκοσι χρόνια, ἔζησε δέ πρίν ἀπό τήν ἔλευσι τοῦ Χριστοῦ χρόνια τετρακόσια ἑβδομηνταεπτά[61]. Ὅταν δέ σκλαβώθηκαν οἱ Ἑβραῖοι στήν Βαβυλῶνα, πῆγε καί αὐτός μαζί μέ αὐτούς. Καί ἀφοῦ προφήτευσε πολλές προφητεῖες στόν λαό τῶν Ἰουδαίων, ἔδωσε καί τοῦτο τό παράδοξο σημεῖον, δηλαδή νά προσέχουν στόν ποταμό τῆς Βαβυλῶνας, πού λέγεται Χοβάρ καί, ὅταν δοῦν ὅτι ξηραίνεται, τότε νά ἐλπίζουν, ὅτι θά ἔλθη κατά τῆς Βαβυλῶνας τό δρεπάνι τῆς ἐρημώσεως. Ὅταν ὅμως δοῦν νά αὐξάνη, τότε νά ἐλπίζουν, ὅτι θά ἐπιστρέψουν στήν Ἱερουσαλήμ. Κάποτε συγκεντρώθηκαν σ’ αὐτόν Ἑβραῖοι πολλοί, ἐπειδή φοβήθηκαν, μήπως οἱ Βαβυλώνιοι ἐπαναστατήσουν ἐναντίον τους καί τούς θανατώσουν. Ὁπότε ὁ Προφήτης ἔκανε νά σταματήση τό νερό τοῦ ποταμοῦ, γι’ αὐτό, ἀφοῦ τόν πέρασαν οἱ Ἑβραῖοι καί ἦλθαν στήν ἀπέναντι ὄχθη, γλύτωσαν. Οἱ δέ Βαβυλώνιοι, ἐπειδή τόλμησαν νά τούς κυνηγήσουν, καταποντίσθηκαν στόν ποταμό. Αὐτός μέ τήν προσευχή του χάρισε μία φορά στούς πεινασμένους Ἑβραίους πλούσια τροφή ἀπό ψάρια καί σέ ἄλλους, πού λιποθυμοῦσαν, χάρισε ζωή καί παρηγοριά. Αὐτός κάποτε, πού οἱ ἐθνικοί ἔβλαπταν τόν ἰσραηλιτικό λαό, πῆγε στούς ἀρχηγούς τῶν ἐθνικῶν καί ἀφοῦ ἔκανε θαύματα μπροστά τους, τούς ἀπείλησε καί τούς ἔκανε νά σταματήσουν νά βλάπτουν τόν Ἰσραήλ.
Ἐπειδή ὅμως οἱ Ἰσραηλίτες φώναζαν, ὅτι χάθηκε ἡ ἐλπίδα μας καί πλέον δέν ἐλπίζουμε νά ἐλευθερωθοῦμε ἀπό τήν σκλαβιά, γι’ αὐτό ὁ Προφήτης αὐτός μέ τό θαῦμα τῶν νεκρῶν κοκκάλων, πού εἶδε σέ ὀπτασία, τούς ἔπεισε, ὅτι ὑπάρχει ἐλπίδα ἐλευθερίας στόν Ἰσραήλ. Αὐτός εἶδε τόν τύπο τοῦ Ναοῦ, ὅπως τόν εἶδε καί ὁ Μωυσῆς, καί εἶπε, ὅτι πάλι θά κτισθῆ, ὅπως τό εἶπε καί ὁ Δανιήλ. Αὐτός τιμώρησε
στήν Βαβυλῶνα τήν φυλή τοῦ Γάδ, ἐπειδή αὐτή ἀσεβοῦσε στόν Κύριο, ἐθεωρεῖτο ὅμως, ὅτι φυλάγει τόν νόμο Κυρίου. Ὁπότε ἔκανε τά φίδια νά θανατώσουν τά βρέφη καί τά κτήνη τους. Καί προεῖπε, ὅτι ἐξ αἰτίας τους δέν θά ἐπιστρέψη ὁ λαός τοῦ Ἰσραήλ στήν Ἱερουσαλήμ, ἀλλά θά παραμένουν στούς Μῆδες, ἕως ὅτου νά ἐγκαταλείψουν τήν πλάνη καί τήν κακία τους. Γι’ αὐτό καί ἡ φυλή αὐτή τοῦ Γάδ, μή ὑποφέροντας νά ἀκούη αὐτά, θανάτωσε αὐτόν τόν μακάριο Προφήτη, ἐπειδή τῆς ἐναντιωνόταν καθημερινά καί τήν ἔλεγχε, διότι προσκυνοῦσε τά εἴδωλα. Τόν ἔθαψε δέ ὁ λαός τοῦ Ἰσραήλ στόν ἀγρό τοῦ Θούρ, στόν τάφο τοῦ Ἀρφαξάδ. Καί αὐτός ὁ τάφος του εἶναι σπήλαιο διπλό· διπλό δέ λέγεται, ἐπειδή εἶναι ἀπόκρυφο, ἔχοντας μέσα χωρίσματα, τά ὁποῖα ἔδειχναν, ὅτι ἦταν δύο σπήλαια. Ἦταν δέ ὁ Προφήτης αὐτός στόν χαρακτῆρα τοῦ σώματος μακροκέφαλος, σύμμετρος στό μέγεθος, ξερός στό πρόσωπο καί τό γένειο ἔχοντας πυκνό καί μακρύ καί μυτερό.